• Frubuckle

NY UKE NYE MULIGHETER.

God tirsdag! Her i Rogaland har det vært en superfin kald vinteruke. Perfekt for spaserturer og utetid i flott vinterlys.

Hvordan var din uke? Fikk du prøvd treningsøkten med bare kroppsvekt?

Ukas utfordring: Finn mål og motivasjonsgrunnlag for din fysisk aktive hverdag.


Hvorfor er motivasjon viktig?

Alle som ønsker å forbedre sin fysiske form trenger mål og motivasjon for å holde fokuset oppe. Dette gjelder alle. Mål og motivasjon går hånd i hånd. Setter du et mål som virker uoppnåelig kan en lett miste motivasjon. Del opp dine mål og lag dine egne mål kun for deg!


10 eksempler på hvorfor du bør trene


· Du har bare en kropp og den må vi ta vare på!

· Bli sterkere!

· Det hjelper mot stress og bedrer humøret.

· Fordi det er gøy og du får en fantastisk god følelse etterpå.

· Du ser bedre ut.

· Det bedrer konsentrasjonsevnen din.

· Du forebygger og demper depresjon og angst.

· Du minsker risikoen for å få diabetes.

· Du øker kaloriforbrenning.

· Du får en bedre helse.


Fysisk aktivitet bedrer formen, gir økt overskudd og hjelper til å mestre hverdagens utfordringer. Sett en god ukeplan på når du kan trene og hold deg til den. Mas og hverdagslig stress må bare vike. Dette er din egen tid!


UKENS TRENINGSPROGRAM MED MANUALER




1.

· Knebøy

· Strakmarkløft

· Armhevinger


2.

· Thrusters

· Stående roing

· Hopp på step eller trapp


3.

· Gående utfall

· Burpee

· Stående skulderpress



På dette programmet kjører jeg supersett. Med supersett kjører du to eller flere øvelser sammen uten stopp.


Fordeler med supersett:


· Kan øke muskelmassen

· Får opp pulsen

· Spare tid på treningen

· Treningen blir mer effektiv


Gjør deg ferdig med sett nummer en og ha litt pause før du går videre til sett nummer to og tilslutt sett nummer tre. Her kan du kjøre 3-5 runder 8-10 repetisjoner alt etter hvor mye tid du har til økten. Prøv den ut. Gøy og passer alle!


Ha en nydelig uke.


Tone Buckle



JOIN OUR MAILING LIST

© 2019 by AnneBrith Magazine