• Frubuckle

KVINNER. VI TRENGER STYRKETRENING!

Styrketrening er i vinden som aldri før og stadig flere kvinner trener med vekter.

Styrketrening øker muskelmasse, reduserer fettprosenten og sørger for økt daglig forbrenning.


Ikke vær redd for å kjøre hard styrketrening. At styrketrening kan få oss til å se ut som en kvinnelig bodybuilder er en myte. Disse er ekstremt dedikerte og kan ikke sammenlignes med den vanlige mosjonist.


Hvorfor bør kvinner trene styrketrening

· Du styrker skjelett og muskler.

· Du trener når det passer deg.

· Du styrker hjerte og lunger.

· Forebygger arbeids-og belastningsskader og beinskjørhet.

· Bedre fordøyelse, balanse, nattesøvn, selvtillit og et bedre forhold til din egen kropp.

· Styrketrening gir økt styrke, muskelmasse og hvileforbrenning. Mer muskler mer gir mer hvileforbrenning (Basalforbrenning).

· Du får bedre holdning.



Jeg anbefaler variert trening. En kombinasjon av styrketrening og kondisjonstrening det gir allsidighet og helsegevinst. De fleste av oss trener for å få en bedre helse i dag og inn i fremtiden.




Ukens utfordring: Oppsøk noen som kan hjelpe deg med en styrkeøkt eller prøv denne under som jeg selv kjørte i dag.


Dagens økt med supersett:

Markløft 5 x 5

Toes to bar 5 x 10

Armhevinger 5 x 10


Knebøy 3 x 10

Hopp på step x 10

Planke x 40 sekund


Militærpress 3 x 10

Stående roing 3 x 10

Burpee x 10


Have fun!


Tone Buckle❤️


Følge meg gjerne på frubuckle.no.

Instagram: Frubuckle

JOIN OUR MAILING LIST

© 2019 by AnneBrith Magazine