• Frubuckle

KICK START UKEN med hiit trening!

Endelig mandag, ny uke!




Ønsker du øke forbrenningen din?


Mange skylder på lav forbrenning når de legger på seg. Stort sett skyldes vektøkning at du inntar flere kalorier enn kroppen din klarer å bruke. Personer med høy forbrenninger er ofte mer aktive. Menn har som regel mer muskler enn kvinner, og dermed en høyere hvileforbrenning. Du kan gjør enkle grep for å få høyere forbrenning.



Har du ikke tid til lange treningsøkter og har travle dager?

Det finnes ingen enkel vei til kaloriforbrenning, men svaret er likevel enkelt. Skal du forbrenne kalorier raskt må du opp i intensitet.

Da anbefaler jeg HIIT – high intenstity interval training.




Hiit forbrenner flere kalorier per minutt i aktivitet og her jobber du fra 20 – 90 sekunder. Intervallene er korte, intense og her yter du maks i hver sett.

Her jobber du med høy intensivitet og det skal være såpass hardt at du ligger nesten på makspuls. Hjerte bryr seg svært lite om hva du gjør så lenge det får pumpe. Resultatene får du raskt. Bedre kondisjon, styrke og oksygenopptak.


Hva liker du best kondisjon eller styrke?

HIIT økter kan du velge med eller uten utstyr. Finn det som passer deg best.



Eksempel på HIIT trening under.


Sirkeltrening med kettlebells og kroppsvekt.


Kjør gjennom alle øvelsene før du har et minutt pause.

10 repetisjoner x 4 sett


· Burpee

· Utfall fram annen hver fot. Hold kettlebell inntil brystet

· Spurt høye kneløft

· Clean and jerk. Annen hver arm.

· Pushups på kettlebell

· Goblet squat

· Stående roing med kettlebell

· Sidehopp side til side

· Sumo markløft med skuldre.

· Kettlebellswing


So much fun!


Ha en fin treningsuke.


Tone Buckle


Følg meg på:

Blogg frubuckle.no

Instagram: @frubuckle.no

Snap: tonemelon1

JOIN OUR MAILING LIST

© 2019 by AnneBrith Magazine