• Frubuckle

Hvordan holde motivasjonen på treningen oppe


Har du problemer med å holde oppe motivasjonen for trening?


Det nærmer seg desember måned og vi går inn i en hektisk måned med julehandling, juleavslutning og julebord. Det er viktig å ta et pust i bakken og ta vare på egen helse. Her gir jeg deg noen råd som kan hjelpe deg om motivasjonen ikke er helt tilstede.


Minn deg selv på belønningen du får. En ny, sunn, strek deg.


  • Start med et treningsprogram. Trener du regelmessig i to måneder får du resultater og da blir du videre motivert. Handling skaper motivasjon.

  • Sett deg et mål. Vær sikker på at målene du setter deg er målbare, men bestemt deg for hva du vil oppnå. For eksempel jeg skal klare å jogge fem kilometer uten stopp. Lag en plan!

  • Ha det gøy! Finn en aktivitet for deg som du mestrer.

  • Vær fleksibel. Visst den planlagte treningen ikke ble til kan du finne på en annen aktivitet. For eksempel å gå en tur.

  • Søvn! Sover du for lite, da får du heller ikke det overskuddet som skal til for å få trent.

  • Just do it!


Ukens utfordring:

Ta deg en løpetur og du velger hvor langt. To, fire, seks, åtte kilometer det som passer akkurat for deg. Prøv og ta turen uten musikk å bare lytt, lukt og la tankene flyte. På mine løpeturer løser jeg verdensproblemer. I går løp jeg fort to en halv kilometer og i går var det nok. Det kommer ikke alltid an på mengden. God tur!



Verdens enkleste proteinrunstykker.

Jeg elsker brødmat, men blir ikke mett av skiver. Disse rundstykkene metter lenge og er super lette å lage. 


Du trenger

  • 1 stort beger cottage cheese (420g)

  • 4 egg

  • 350 gram havregryn

  • 2 ts bakepulver

  • 1 ts salt


Slik gjør du:

  • Rør sammen egg, cottage cheese med stavmikser eller kjøkkenmaskin. 

  • Når det er blitt en jevn røre blander du inn havregryn, bakepulver og salt.

  • Former de flate 9 stykker.

  • De stekes på bakepapir midten i ovnen på 220 grader 20 minutter.

  • Kan oppbevares i kjøleskap og rist de i brødrister. (smaker som nybakt).




Bruk forskjellig pålegg. Bon appetit!


Ønsker deg en fantastisk aktiv uke.


Tone Buckle❤️



Følg meg gjerne på min blogg Frubuckle.no.

JOIN OUR MAILING LIST

© 2019 by AnneBrith Magazine